پی پال بعد از تحریم

رفع تحریم پی پال | آموزش جامع دور زدن تحریم paypal

آخرین بروز رسانی:  ۱۴ شهریور, ۱۴۰۲
8 دیدگاه
زمان مطالعه:  14 دقیقه

پی پال بعد از تحریم‌های خارجی با اعمال محدودیت‌هایی (Limits) برای ایرانیان (کاربران با ip ایران) مشکل ساز شده است؛ زیرا برای رفع هر گونه لیمیت، شخص دارنده حساب برای خرید پی پال باید مدارک لازم را برای اثبات مالکیت حساب خود ارسال کند و بعضاً احراز هویت حضوری تنها راه برای رفع محدودیت است؛ که این مسئله بسیار مشکل است. در واقع پس از اعمال این تحریم‌ها عملا سرویس پی‌پال از دسترس کاربران ایرانی خارج شد اما روش‌هایی برای دور زدن تحریم paypal وجود دارد. در این مطلب آموزش کاربردی رفع تحریم پی پال و یا همان آموزش دور زدن تحریم paypal را بررسی می‌کنیم؛ پس اگر شما نیز به دنبال روشی هستید که بتوانید از این سرویس بین‌المللی استفاده کنید تا پایان این متن ما را همراهی نمایید.

 

خرید حساب پی پال
افتتاح حساب پی پال

 

انواع حساب پی پال (paypal)

پی پال با حساب‌های متنوع خود نیازهای کاربران گوناگونی را برطرف می‌کند. شناختن انواع حساب‌های پی پال اهمیت بالایی دارد؛ زیرا انتخاب نوع حساب مناسب می‌تواند شما را از مشکلات احتمالی حفظ کند. در واقع سرویس پی‌پال برای اینکه بتواند خدمات خود را بهتر ارائه کند و کاربران نیز بهتر بتوانند از خدمات این سرویس بهره ببرند حساب‌های خود را جدا نموده و با عنوان حساب پرسونال یا شخصی و حساب بیزینس یا تجاری ارائه می‌کند. در ادامه جزئیات هر کدام از این حساب‌ها را مشاهده می‌نمایید.

پی پال بعد از تحریم

1. حساب‌ شخصی (Personal Account)

در حساب شخصی علاوه بر ذخیره‌سازی پول خود، امکان استفاده برای خریدهای اینترنتی و انتقال پول به دوستان و خانواده بدون محدودیت جغرافیایی نیز فراهم هست. این حساب برای خرید پی پال از فروشگاه‌های اینترنتی (مانند amazon ،alibaba و…) بسیار کارآمد است و اغلب برای پرداخت‌های آنلاین استفاده می‌شود.

با توجه به مزیت‌های حساب پرسونال پی پال، اگر قصد دارید که یک حساب پرسونال پی پال برای خود بسازید؛ توصیه می‌کنم حتما مقاله نحوه ساخت اکانت شخصی پی پال (Personal Paypal Account) را مطالعه کنید. این حساب صرفاً برای یک‌سری از موارد فوق کاربرد دارد و برای گرفتن درگاه باید از حساب‌های تجاری که در ادامه معرفی می‌کنیم، استفاده شود.

2. حساب‌ بیزینس (Business Account)

حساب بیزنس علاوه بر امکانات حساب پرسونال، دسترسی‌های بیشتری تحت اختیار کاربران قرار می‌دهد. این حساب بهترین گزینه برای افراد و یا کسب و کارهایی است که می‌خواهند از پی پال برای تجارت آنلاین استفاده کنند. امکان پرداخت به بیش‌ از ۲۰۰ نفر به صورت همزمان، از دیگر امکاناتی است که این حساب در اختیار شما قرار می‌دهد.

حساب بیزنس بهترین گزینه برای گرفتن درگاه پرداخت پی پال از میان حساب‌های تجاری است؛ به بیان ساده‌تر اگر می‌خواهید درگاه پرداخت پی‌پال بگیرید و در فروشگاه‌های اینترنتی از آن استفاده نمایید، لازم است تا یک حساب بیزینس یا تجاری پی‌پال داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: نقد کردن درآمد ارزی پی پال

چگونه یک حساب پی پال ایجاد کنیم؟

شما می‌توانید یک حساب پی پال را از طریق رایانه یا مرورگر تلفن همراه خود یا مستقیماً از طریق برنامه PayPal  ایجاد کنید. در ادامه مراحلی که باید دنبال کنید، آورده شده است:

۱- به paypal.com بروید یا برنامه PayPal را از اپ استور یا گوگل پلی دانلود کنید.

۲- روی دکمه آبی “Sign Up” کلیک کنید.

۳- “Personal Account.” یا همان حساب شخصی را انتخاب کنید.

۴- شماره تلفن خود را اضافه کنید و یک متن با یک کد امنیتی برای وارد کردن در صفحه بعدی دریافت خواهید کرد.

۵- نام و نام خانوادگی قانونی، آدرس ایمیل و رمز عبور امن خود را وارد کنید.

۶- سپس، آدرس پستی خود را وارد کنید و با سیاست حفظ حریم خصوصی پی پال موافقت کنید. با این کار حساب کاربری شما ایجاد می‌شود.

۷- در نهایت، یک کارت اعتباری، کارت نقدی یا حساب بانکی را به حساب پی پال خود اضافه کنید.

 

نحوه ارسال پول از طریق پی پال

روش‌های مختلفی برای ارسال پول از طریق پی پال وجود دارد. روشی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد که برای چه کسی پول می‌فرستید، به چه دلیل و از چه رسانه‌ای می‌خواهید استفاده کنید.

 

خرید کارت مجازی پی پال paypal
ویزا کارت برای وریفای پی پال

 

نحوه ارسال پول از طریق پی پال به دوستان و خانواده

چه بخواهید برای سهم خود از اجاره‌بها پول بفرستید یا در روز تولد خواهرزاده خود پول نقد بدهید، این دستورالعمل‌ها را برای پرداخت به دوستان و خانواده از طریق پی پال دنبال کنید:

۱- از برنامه پی پال یا حساب PayPal آنلاین خود، دکمه “Send” را فشار دهید.

۲- نام، آدرس ایمیل یا شماره تلفن شخصی را که می‌خواهید برایش پول ارسال کنید را وارد کنید. همچنین می‌توانید کد QR PayPal دوستتان را برای شروع سریع اسکن کنید. اگر شخص قبلاً یک حساب پی پال نداشته باشد، می‌تواند با ایجاد یک حساب رایگان پول را مطالبه کند.

۳- مبلغ مورد نظر برای ارسال را وارد کنید. شما این امکان را دارید که یک پیام اضافه کنید، که می‌تواند یادآوری مفیدی برای شما و گیرنده باشد. برای مثال، می‌توانید «اجاره جولای» یا «تولدت مبارک!» را وارد کنید.

۴- از شما پرسیده می‌شود که پرداخت آنلاین PayPal شما برای چیست: «دوستان و خانواده» یا «کالاها و خدمات». مورد دوم هزینه‌ای را ایجاد می‌کند که حساب دریافت‌کننده باید بپردازد، بنابراین مطمئن شوید که گزینه مناسب را انتخاب کرده‌اید.

نحوه ارسال پول از طریق پی پال برای محصولات و خدمات

فرض کنید شما یک باغبان را برای چیدن چمن خود استخدام کرده‌اید و می‌خواهید از پی پال برای پرداخت صورتحساب استفاده کنید یا پول نقد در یک بازار دستفروشی تمام می‌شود و می‌خواهید چیزی از فروشنده‌ای بخرید که پی پال را می‌پذیرد.

 نحوه ارسال پول برای محصولات و خدمات از طریق پی پال به این صورت است:

۱- اگر فروشنده یک کد QR دارد، برای شروع، روی «Scan/Pay» در برنامه ضربه بزنید.

۲- در غیر این صورت، از برنامه PayPal یا حساب پی پال آنلاین خود، دکمه “send” را فشار دهید. سپس نام، آدرس ایمیل یا شماره تلفن شخصی را که می‌خواهید برایش پول ارسال کنید وارد کنید.

۳- مبلغ مورد نظر برای ارسال را وارد کنید. می‌توانید یادداشتی (به‌عنوان مثال «چمن‌زنی» یا «کمد عتیقه») اضافه کنید تا به تاجر و خودتان یادآوری کنید که پرداخت برای چه چیزی انجام می‌شود.

۴- پی پال از شما می پرسد که آیا برای «دوستان و خانواده» پول می فرستید یا برای «کالاها و خدمات» پرداخت می کنید.

دریافت پول از طریق پی پال

ممکن است بپرسید که چگونه از دوستانتان در پی پال پول دریافت کنید؟ چگونه پرداخت‌های PayPal را از مشتریان دریافت کنید یا چگونه یک فاکتور در PayPal ایجاد کنید؟ پرداخت از طریق پی پال ساده است.

 به خاطر داشته باشید که در برخی از گزینه‌های پرداخت، هزینه‌های تجاری مختلفی وجود دارد. بنابراین مطمئن شوید که بهترین انتخاب را برای موقعیت خود درک کرده‌اید.

۱- از برنامه پی پال یا حساب پی پال آنلاین خود، دکمه “Request” را فشار دهید.

۲- از اینجا می‌توانید یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید:

  • ایمیل یا شماره موبایل شخصی که به شما پرداخت می‌کند را وارد کنید.
  • یک پیوندMe برای اشتراک‌گذاری ایجاد کنید.
  • یک فاکتور ایجاد کنید.

۳- دوست شما همچنین می‌تواند با وارد کردن ایمیل یا شماره همراه خود، پرداختی را از طریق PayPal آغاز کند تا برای شما پول ارسال کند.

۴- وقتی شخصی برای شما پول می‌فرستد، از طریق ایمیل و یا برنامه PayPal اعلانی دریافت خواهید کرد که پول به حساب پی پال شما واریز شد.

۵-  می‌توانید پول را در حساب پی پال خود نگه دارید تا آن را برای تراکنش‌های آینده اعمال کنید یا به حساب بانکی خود انتقال دهید.

امکان استفاده از پی پال بعد از تحریم ها همچنان وجود دارد

همانطور که گفتیم، مطابق تحریم پی پال، هر گونه استفاده کاربران ایرانی از پی پال ممنوع است و در نتیجه دسترسی به تمامی صفحات موجود در وب سایت پی پال با IP ایران مسدود است. همچنین بر اساس این تحریم، در صورتی که پی پل در مورد ایرانی بودن یک کاربر مشکوک شود، اکانت پی پال او را سریعاً بلاک و موجودی حساب کاربر مورد نظر را هم مسدود می‌کند.

چگونه علت محدودیت حساب پی پال خود را متوجه شویم؟

پی پال از طریق Gmail لیمیت شدن حساب پی پال را اطلاع رسانی می‌کند ولی دلیل محدود شدن را می‌توانید در بخش نوتیفیکیشن حساب‌تان مشاهده بفرمایید که با توجه به نوع محدودیت ایجاد شده برای رفع لیمیت حساب خود اقدام کنید.

عوامل لیمیت شدن

از علل اصلی لیمیت شدن حساب ایرانیان، انجام تراکنش‌ با حساب کشوری (مثل ایران) است که توسط پی ‌پال تحریم شده. از دیگر دلایل لیمیت شدن می‌توان به افزایش ناگهانی تراکنش‌های‌ حساب، عدم فعالیت با حساب خود به مدت طولانی و… اشاره کرد.

مواردی که در زمان استفاده از درگاه حساب بیزنس پی پال باید دقت کنید

  • تصاویر و اطلاعات دقیق محصول خود را درج کنید.
  • به فروشگاه خود امکاناتی مانند برگشت محصول و توانایی ردیابی آن توسط خریدار را اضافه کنید.
  • رسید محصول خریداری شده را برای مشتری ارسال کنید.

دور زدن تحریم پی پال (رفع تحریم پی پال)

همان‌طور که در مطالب بالا توضیح دادیم پی پال تمام کاربران ایرانی را تحریم کرده.
 حساسیت پی پال نسبت به کاربران ایرانی هنوز هم ادامه دارد ولی ایرانی‌ها همیشه یک راه‌حل برای دور زدن این تحریم ها دارند. سه‌راه برای دور زدن این تحریم می‌توان پیشنهاد داد
یکی از این سه‌راه عبارت است از اینکه:

  • همیشه با یک ip ثابت وارد سایت بشویم (تیم تخصصی سفیر پیمنت هیچ زمان این مسیر را برای استفاده از خدمات پی پال پیشنهاد نمی‌دهد زیرا ممکن است با یک‌بار خطا حساب کاربری شما کاملاً مسدود شود و حتی ممکن است شرکت پی پال دسترسی شمارا به پول های ذخیره خود به صورت کلی مسدود کند)
  • اگر مستنداتی مانند قبض تلفن، مدارک شخصی یا شرکتی که اثبات کند که شما خارج از ایران هستید ارائه دهید می‌توانید حساب کاربری پی پال ساخته و از خدمات پی پال استفاده کنید.
  • مراجعه به مراکز خدمات پرداخت اینترنتی ایرانی که فعالیت جهانی دارند؛ سفیر پیمنت با تیم حرفه‌ای و متخصصی که دارد آمادگی انجام تمام امور مربوط به ساخت حساب پی پال با احراز هویت به نام شخص شما می‌باشد که تا به اینجا مشکلی برای کاربران این سایت پیش نیامده.
    اگر هنوز نمی‌دانید چه کاری انجام دهید و به یک حساب بین المللی دارید برای انجام امور خود می‌توانید همین حالا با پشتیبانی صرافی سفیر پیمنت تماس بگیرید تا بهترین تصمیم را بگیرید که از خطرات احتمالی که در آینده ممکن است برای شما به وجود بیاید در امان باشید.

شرکت خدمات پرداخت پی پال همچنین افرادی که به صورت طولانی مدت از حساب کاربری خود استفاده ای نداشته باشند را شناسایی کرده وحساب کاربری انهارا  مسدود میکند.

علاوه بر کسانی که به صورت طولانی مدت از حساب کاربری خود هیچ استفاده‌ای نداشته باشند افرادی که بیش از حد با حساب خود در یک‌زمان مشخص تراکنش یا فعالیت داشته باشند نیز توسط ربات‌های پی پال حساب‌های آن‌ها مسدود می‌شود.

رفع تحریم پی پال

کشورهای تحریم شده توسط پی پال

کشورهایی همچون ایران، سوریه، میانمار، کوبا و تمام کشورهایی که توسط کاخ سفید یا بهتر بگوییم دولت امریکا تحریم اقتصادی شده‌اند از دریافت خدمات پی پال محروم هستند. کاربرانی که اهل این کشورها هستند امکان استفاده از سرویس پی‌پال را نداشته و نمی‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند. همچنین اگر از روش‌هایی اقدام به دور زدن تحریم paypal کنند و این مجموعه متوجه شود، فورا حساب آن‌ها مسدود خواهد شد.

ایجاد حساب کاربری پی پال برای ایرانیان

در حال حاضر کاربران ایرانی (به همراه کشورهای عضو لیست تحریم‌های اقتصادی آمریکا مانند غنا، ترکیه، پاکستان، عراق، افغانستان و…) به طور مستقیم امکان ایجاد حساب کاربری پی پال را ندارند و این کار پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. با این حال سفیرپیمنت با تیم مجرّب خود مدتی است که با ایجاد حساب پی پالی امن برای ایرانیان، استفاده‌ای آسوده از امکانات پی پال را به کاربران ایرانی هدیه داده است. شما می‌توانید برای دریافت حساب پی پال رایگان، دریافت جایگزین پی پال برای ایرانیان، خرید کارت پی پال مخصوص، نحوه استفاده از پی پال در ایران، خرید با پی پال، خرید پی پال کارکرده و… با پشتیبانی سفیرپیمنت در ارتباط باشید. رفع تحریم پی پال توسط تیم مجرب ما امکان پذیر است.

به طور کلی تیم سفیرپیمنت به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی انواع اقدامات در حوزه پرداخت‌های ارزی را انجام داده و به شما در دور زدن تحریم paypal کمک می‌کند. هر گونه اقدامی در حوزه پرداخت‌های ارزی آنلاین داشتید که به دلیل تحریم‌ها برایتان چالش ایجاد شده بود را می‌توانید از تیم سفیرپیمنت کمک گرفته و در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسانید. چنانچه در این راستا نیاز به راهنمایی و مشاوره نیز داشتید می‌توانید روی مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره سفیرپیمنت نیز حساب کنید. همچنین درصورت لیمیت شدن حساب پی پالتان می‌توانید برای دریافت مشاوره با ما ارتباط بگیرید.

بیشتر بخوانید: ویزا کارت مجازی برای پی پال

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

پی‌پال یک سرویس بین‌المللی نقل و انتقال پول در میان کشورها است که به شما کمک می‌کند در بستری امن تراکنش مالی داشته باشید. در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌هایی که کشور آمریکا علیه ایران وضع کرده است این سرویس از دسترس کاربران ایرانی خارج شده و ایرانی‌ها امکان استفاده از این سرویس را ندارند. در این مقاله ضمن توضیح و معرفی انواع حساب پی‌پال به آموزش دور زدن تحریم paypal پرداختیم و گفتیم که چگونه می‌توانید این تحریم‌ها را دور زده و از این سرویس استفاده نمایید.

همچنین مجموعه سفیرپیمنت به عنوان یک تیم باتجربه و متخصص در زمینه خدمات ارزی را به شما معرفی کردیم که خدمات مختلفی را ارائه کرده و در دور زدن تحریم paypal نیز به شما کمک می‌کند. با استفاده از خدمات این مجموعه می‌توانید بدون هیچگونه نگرانی بابت تحریم‌های وضع شده از سرویس‌های بین‌المللی ارزی استفاده کنید. در صورتی که ابهامی برای شما درباره این موضوع وجود دارد می‌توانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما پاسخ آن را ارائه کنند. همچنین اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(8)
   
سام بلندی فرد کاربر سایت ۳۰ تیر ۱۴۰۱

درود
پی پال برای شغل هایی که در ایران فعالیت می‌کنن هم اجازه فعالیت نمیده ؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۳۰ تیر ۱۴۰۱

    سلام
    اگر بیزنس شما از ایران باشه، بخاطر تحریم ها پی پال شما رو به عنوان بیزنس مشروع شناسایی نمیکنه. اما اگر بیزنس شما از نوع کالای فیزیکی نیست و مجازیه، میتونید از پی پال استفاده کنید. البته باید جز مشاغل مشروع در پی پال باشید.

   
مصطفی احمدی کاربر سایت ۲۳ تیر ۱۴۰۱

سلام شب به خیر
معذرت میخوام من از فیلتر شکن برای حسابم هم استفاده کردم اما پی پال لیمیتم کرده ؟ چیکار میتونم بکنم

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۶ تیر ۱۴۰۱

    سلام. دوست عزیز توصیه میشه که از سرور مجازی استفاده کنید. فیلترشکن ها قابل اعتماد نیستند. باید ببینید از شما چه مدارکی میخواد. اگر لیمیت دائم باشه کاری نمیشه کرد.

   
باقر کاربر سایت ۱۵ تیر ۱۴۰۱

خیلی عالی بود اما یک سوال اگر یک روزی پی پال رفع تحریم کنه ایران رو میشه به موجودی حساب‌ها دسترسی پیدا کرد؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۲ تیر ۱۴۰۱

    سلام
    در صورتی که این تحریم ها برداشته بشه و کاربران ایران به عنوان کاربرهای معتبر شناخته بشن، میشه به موجودی حسابها مستقیما دسترسی پیدا کرد.

   
شاهین کاربر سایت ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

خیلی عالیه توضیحاتتون کوتاه ‌‌ومفید وخلاصه اگه جز راهنمایی کمک هم کنید رایگان خیلی خوب میشه من الان نمی‌دونم چطور کارت اعتباری برای اکانت پیپالم باز کنم

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت کاربر سایت ۲۷ مرداد ۱۴۰۰

    با سلام و احترام
    در صورتی که قصد دارید برای وریفای، به حساب پی‌‌ پال‌ خود کارت اضافه کنید می‌توانید به فروشگاه سایت مراجعه کرده و کارت مورد نظر خود را انتخاب کنید.
    همچنین راهنمایی اضافه کردن کارت به حساب پی‌ پال را نیز می‌توانید از لینک زیر مشاهده و بررسی بفرمایید:
    https://safirpayment.com/blog/creating-paypal-account/